Ο Μανόλης Μαραγκάκης σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δίδαξε Στοιχειακά Μαθηματικά στο Λύκειο «Ο Κοραής» την περίοδο 1968-1969, 1972-1978 και Στοιχεία Ανωτέρων και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στο ΤΕΙ Κρήτης, την περίοδο 1979-2011.
Συνέγραψε επτά βιβλία πάνω στα Στοιχειακά Μαθηματικά και τρία βιβλία πάνω στα Ανώτερα και στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά. Παραλλήλως προετοίμασε φίλεργους, επίμονους και εσωτερικά κινητοποιημένους νέους ανθρώπους ‒ προετοιμασία που κτίζεται με το χρόνο και απαιτεί συνεχή ώσμωση, ψυχικό χώρο και χρόνο ‒ προκειμένου να αντιμετωπίσουν επιτυχώς, διαγωνισμούς με υψηλές απαιτήσεις και να αποκτήσουν ουσιαστική γνώση, για μία ανετότερη και ευπρεπέστερη πανεπιστημιακή παρουσία και για μία συναρπαστική μελλοντική σταδιοδρομία.
Ο Μιχάλης Μεταξάς σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ETH).
Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στο τμήμα Μηχανικών Συστημάτων του αγαπημένου του καθηγητή Mahir Sayir, το 1985 επιστρέφει στην Ελλάδα και ασχολείται με την πατρική βιομηχανία κεραμικών προϊόντων, της οποίας το 1996 αναλαμβάνει εξ’ ολοκλήρου την διοίκηση.
Παραλλήλως ασχολείται με τη μελέτη της αντοχής υλικών, της θερμοδυναμικής και ρευστομηχανικής, δημοσιεύοντας σχετικά άρθρα σε περιοδικά μηχανικών. Επιπλέον ασχολείται με τον προγραμματισμό Η/Υ σε βιομηχανικές εφαρμογές και στην επίλυση σχετικών με αυτές μαθηματικών προβλημάτων. Από το 2006, τα Μαθηματικά απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του, συγγράφοντας τα «Ουσιώδη Μαθηματικά» και τα «Ουσιώδη Προβλήματα Στοιχειακών Μαθηματικών» με το διδάσκαλο, που του ενέπνευσε από τα μαθητικά του χρόνια, την αγάπη και τον ενθουσιασμό για τα Μαθηματικά και το πάθος να τα υπηρετεί με ταπεινότητα και ανιδιοτέλεια.
Δεν γράφομε για να σας υποδείξομε
που αρχίζει και που τελειώνει το απέραντο…
Απλώς, θέλομε με τον δικό μας τρόπο,
να σας πούμε πως θα πάμε παρακάτω,
για να καρπίσει μια δημιουργική αφύπνιση
και ένα ανώτερο επίπεδο κατανόησης.
Δι’ αυτού του τρόπου θα επιτύχομε,
το ολίγον, το ουσιώδες και το ακριβές.
Το λιγότερο είναι περισσότερο,
όταν το περισσότερο δεν είναι καλό.
Πρέπει να επιστρέψομε στα σημαντικά,
στα βασικά και στα αληθινά.
Το σημαντικό σου κλέβει την προσοχή
και σε διατάζει να σταθείς προσοχή μπροστά του…